You Have 1 Item in your Cart. Price is $199

BMW 1 tarcze hamulcowe

Profesjonalna wymiana tarcz hamulcowych BMW Warszawa

  • Lata produkcji : 2004 - do teraz

  • Powód wymiany
  • Wyeksploatowanie, delikatne skrzywienie

BMW 1 tarcze hamulcowe wymiana Warszawa

BMW 1 tarcze hamulcowe

BMW 1 tarcze hamulcowe wymiana Warszawa

BMW 1 tarcze hamulcowe wymiana Warszawa

BMW 1 tarcze hamulcowe wymiana Warszawa

BMW 1 tarcze hamulcowe wymiana Warszawa

BMW 1 tarcze hamulcowe wymiana Warszawa

BMW 1 tarcze hamulcowe wymiana Warszawa

certyfikat BMW Warszawa 2021 części zamienne oryginalne

BMW 1 tarcze hamulcowe Warszawa

  • Hamulce tarczowe prawie w 100% wyparły hamulce bębnowe. Pierwszy raz świat usłyszał o skuteczności tego rodzaju hamulców w 1953 r po zakończeniu wyścigu Le Mans. Samochody które były wyposażone w hamulce tarczowe wygrały ten wyścig. W 2021 roku coraz trudniej jest spotkać samochód z hamulcami bębnowymi. Układ hamulcowy jest najważniejszym systemem odpowiedzialnym za bezpieczeństwo w trakcie jazdy. Mechanicy samochodowi sugerują regularnie sprawdzać stan hamulców. Jak działają tarcze hamulcowe? Kiedy kierowca wciska pedał hamulca, energia kinetyczna pojazdu zamienia się na energię termiczną, która ujawnia się wzrostem temperatury tarczy hamulcowej i innych elementów układu hamulcowego oraz opon. Dobrym przykładem są zdjęcia samochodów wyścigowych lub rajdowych gdzie tarcze są rozgrzane do czerwoności. Nagrzewania się tarcz hamulcowych zależy od częstotliwości hamowania, masy auta oraz wielkości amplitudy prędkości.
  • hamulce

  • Tarcze mogą rozgrzać się tylko do pewnej temperatury później spadają ich właściwości. Dlatego tarcze hamulcowe do sportowych samochodów, które w trakcie wyścigu nagrzewają się do bardzo wysokich temperatur są najdroższe. Najdroższe tarcze hamulcowe. Dla przykładu, dedykowane tarcze ceramiczne do Nissana GT -R kosztują 64 000,00 PLN słownie (sześćdziesiąt cztery tysiące PLN). Tarcze sportowe mają specjalną konstrukcję, aby były dobrze chłodzone są wentylowane lub nawiercane, a także ze specjalnych materiałów.
  • Tarcze wentylowane mają charakterystyczne kanały w środku tarczy, które umożliwiają chłodzenie od środka. Tarcze nawiercane mają otwory, które obniżają temperaturę nie tylko na zewnątrz, ale również w miejscu nawierconych. Możemy spotkać tarcze nacinane, które charakteryzują się nacięciami powierzchni trącej, co zatrzymuje efekt fadingu. Jest to efekt zbierania się gazów pomiędzy tarczą, a klockami hamulcowymi.
  • Taka konstrukcja ma wpływ na szybsze zużywanie się klocków hamulcowych, ale wydłuża żywotność tarcz. Uzupełniającymi elementami, które odprowadzają energię cieplną z tarcz hamulcowych jest montowanie obręczy z lekkich stopów. Po pierwsze kształt poprawia przepływ powietrza przez koła. Po drugie materiał wykorzystany do produkcji obręczy jest dobrym przewodnikiem cieplnym i szybko odprowadza ciepło z rozgrzanej tarczy.
  • Następnym celem dla konstruktorów tarczy hamulcowych jest opracowanie takiego materiału, który udźwignie wymogom bezpieczeństwa oraz komfortu z jazdy. Tarcze hamulcowe które mają temperaturę 1000oC, czasami zdarza się , że temperatura tarczy szybko spada , kiedy samochód przejeżdża przez kałużę. Tarcze muszą być wykonane z dobrego materiału, aby nie popękały. Najbardziej zaawansowane technologicznie tarcze hamulcowe, zrobione są z kompozytów węglowych lub ceramiki. Tego typu tarcze są odporne na wysokie temperatury, a tym samym są wytrzymalsze.
  • Producenci próbują nieustannie znaleźć nowe rozwiązanie konstrukcyjne. Problemy z układem hamulcowym często wynikają ze zbyt szybkiego nierównomiernego chłodzenia. W momencie kiedy wjedziemy do kałuży tarcza może się skrzywić przez co traci swoje właściwości. Kierowca może odczuć delikatne drgania na kierownicy, a samochód gorzej hamuje. Drugi najczęściej spotykany problem to dostanie się zanieczyszczeń pomiędzy klocek hamulcowy, a tarczę hamulcową. To prowadzi do powstawania się zarysowań lub rowków w których może osadzać się zanieczyszczenie, a to pogarsza efekt hamowania.
  • Trzecim powodem zaburzenia prawidłowej pracy tarczy hamulcowej może być nieprofesjonalny montaż. W trakcie montażu trzeba idealnie wyczyścić powierzchnie piasty (zobacz jak to się robi w MOTOHURT) oraz sprawdzić bicia boczne. Jeżeli nową tarczę zamontujemy na niewyczyszczoną krzywą piastę możemy zakładać się o wszystkie pieniądze, że tarczę po pewnym czasie będziemy mieć skrzywioną. Krzywą tarczę można zregenerować jeżeli jej grubość nie przekroczyła minimum . Przetoczenie tarczy nie jest już tak popularna jak kilka lat temu, ale czasem kierowcy decydują się na taką formę naprawy.
  • Tarcze hamulcowe kupujemy pod nasz styl jazdy. Szanowny kierowco sprawne hamulce to bezpieczeństwo na drodze twoje i innych uczestników ruchu. Pamiętaj o regularnym przeglądzie hamulców: klocków hamulcowych, tarcz hamulcowych.