Czujnik ciśnienia oleju awaria, wymiana
ALFA ROMEO, AUDI, BMW, CITROEN, DACIA, FORD, HONDA, JEEP, KIA, MAZDA, MERCEDES, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, RENAULT, SEAT, SKODA, TOYOTA, VOLKSWAGEN, VOLVO
Ciśnienie oleju jest niebywale istotnym parametrem pracy silnika. Jeżeli mamy w silniku niskie ciśnienie może to być powodem, że z naszej kieszeni zniknie kilka banknotów. Co to znaczy jak na kokpicie pali się kontrolka ciśnienia oleju?
Aby smarowanie miało optymalne parametry , ciśnienie oleju musi być zawsze takie same, optymalne ciśnienie powinno być osiągane chwile po włączeniu silnika. Metalowe części w trakcie pracy trą o siebie olej ma sprawić, aby tego tarcia nie było wcale, ale musi w silniku znajdować się olej pod odpowiednim ciśnieniem, brak tego ciśnienia jest bardzo niebezpieczne dla żywotności silnika.
Mając na uwadze znaczenie ciśnienia oleju dla silnika, kontrolka oleju we wszystkie autach znajdują się na desce rozdzielczej przed kierownicą między zegarami. Jeżeli ciśnienie jest za niskie, na desce zapala nam się kontrolka.
Jeżeli po kilka sekund od odpalenia silnika lampka sygnalizatora niskiego ciśnienia oleju dalej się pali musimy natychmiast wyłączyć silnik i trzeba koniecznie sprawdzić poziom oleju. Jeżeli oleju jest za mało trzeba go dolać. Zdarza się że jest zły filtr oleju.
Jeżeli sprawdzając zauważymy optymalny poziom oleju problem musi wyjaśnić mechanik samochodowy w warsztat samochodowy Marki.
Powody zapalonego czujnika ciśnienia oleju mogą leżeć z powodu awarii:
zablokował się zawór przelewowy regulujący ciśnienie oleju, wyeksploatowały się panewki na wale korbowym, czujnik ciśnienia oleju, uszkodzony przewód pomiędzy sygnalizatorem i czujnikiem, zapchany wlot oleju do pompy z miski olejowej