You Have 1 Item in your Cart. Price is $199

Czujniki poziomu oleju awaria, wymiana

ALFA ROMEO, AUDI, BMW, CITROEN, DACIA, FORD, HONDA, JEEP, KIA, MAZDA, MERCEDES, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, RENAULT, SEAT, SKODA, TOYOTA, VOLKSWAGEN, VOLVO

Są to niezastąpione czujniki kontrolujące aktualny poziom zużycia oleju silnikowego, w latach 90 zaczęły wpierać manualne „bagnetu” które były umieszczone w misce olejowej.

Jakie czujniki?


Aktualnie na rynku motoryzacyjnym w autach możemy mieć do czynienia z dwoma rodzajami czujników kontrolujących olej silnikowy, które różnią się od siebie funkcjami.

1/ Czujnik termiczny kontrolujący dwa ważne parametry oleju silnikowego, poziom i temperaturę.

2/ Czujnik pojemnościowy: bardziej zaawansowany technologicznie kontrolujący poziom, temperaturę i jakość oleju.

Jeżeli sprawdzając zauważymy optymalny poziom oleju problem musi wyjaśnić mechanik samochodowy w warsztat samochodowy Marki.

Jak działają czujniki oleju?

zablokował się zawór przelewowy regulujący ciśnienie oleju, wyeksploatowały się panewki na wale korbowym, czujnik ciśnienia oleju, uszkodzony przewód pomiędzy sygnalizatorem i czujnikiem, zapchany wlot oleju do pompy z miski olejowej

Informacje z czujnika poziomu oleju silnikowego są przekazywane do silnika, przy pomocy dwóch czujników kiedy mamy zamontowany czujnik termicznych albo trzech impulsów jeżeli mamy czujniki pojemnościowe. Pierwszy impuls informuje o temperaturze, drugi o ciśnieniu trzeci o zużyciu i zabrudzeniu oleju. Jeżeli jest za mało wyświetla się na kokpicie informacja dolej 1 litr oleju. Analiza temperatury oleju, poziomu oleju oraz zużycia jest robiona od momentu odpalenia samochodu do momentu wyłączenia silnika.

Diagnozowanie czujnika oleju w warsztat samochodowy Marki

Nasi mechanicy podłączając twój samochód pod komputer sprawdzą czy czujnik oleju dobrze działa i sprawdzą wszystkie przewody.