Bezpieczne hamowanie na drodze Dacia

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych tanio Chrysler Warszawa

Wymiana klocków Mini Chrysler Warszawa

Wymiana tarcz hamulcowych Chrysler Warszawa

Dokker, Lodgy, Duster, Sandero, Logan

Klocki hamulcowe tarcze hamulcowe Dacia Warszawa

Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych elementów układu hamulcowego samochodu. Wchodzą w skład hamulca tarczowego, który zbudowany jest z okładziny cierniowej współpracującej z tarczą hamulcową i metalową podstawą. Klocki hamulcowe znajdują się w jarzmach zacisków hamulcowych i na wskutek hydraulicznego uruchamiania tłoki są dociskane do tarczy. Siła docisku w chwili obracania się tarczy hamulcowej i koła jezdnego, powoduje zahamowanie auta.

Budowa klocków hamulcowych - Klocki hamulcowe skonstruowane są z dwóch elementów – płytki nośnej oraz okładziny ciernej. Płytka nośna jest stalową częścią, od której zależy poziom głośności pracy hamulców. Aby poziom hałasu zmniejszyć do minimum, konstruktorzy sięgają po różne rozwiązania. Płytki nośne pokryte są: specjalną gumą, gumowymi nakładkami, nakładki z włókna szklanego pokrytymi gumą, pod specjalnym kątem ścięte są krawędzi okładziny, pokrycie okładziny płytki nośnej farbą proszkową.

Okładzina cierna charakteryzuje się dużym współczynnikiem tarcia, dużą odpornością na ścieranie, dużą odpornością na wysokie temperatury oraz odpornością na duży nacisk. Posiada rowki, którymi odprowadzana jest woda z powierzchni tarcz hamulcowych.

Klocki hamulcowe posiadają czujniki ich zużycia, dzięki czemu kierowca wie, kiedy się zużyły, starły wyeksploatowały na desce rozdzielczej w nowoczesnych samochodach zapala się lampka kontrolna informująca o konieczności ich wymiany. Starsze modele aut nie mają elektronicznego czujnika. Zamiast tego na klockach hamulcowych są specjalne blaszki, które w chwili zbyt dużego zużycia okładziny zaczynają trzeć o tarcze i metalicznie piszczeć.

Wymiana klocków hamulcowych - Klocki hamulcowe trzeba niezwłocznie wymienić w chwili, gdy grubość okładzin ciernych zetrze się poniżej minimum poziomu dopuszczalnego jaki sugeruje producent. Kierowcy muszą wiedzieć, że nie zawsze klocki hamulcowe ścierają się równomiernie na każdym kole. Dlatego jak sprawdzamy stan klocków hamulcowych musimy sprawdzić klocki hamulcowe przy każdym kole. Klocki hamulcowe zawsze wymieniamy po obu stronach osi. Jeśli wymieniamy klocki hamulcowe na przedniej osi, wymieniamy przy prawym i lewym kole. Analogicznie jest z tylną osią lub jak wymieniamy na obu osiach to zawsze prawe i lewe. Mamy hamulcowe gwarancję, że siła hamowania będzie równa na obu kołach

Nasz warsztat w ofercie ma klocki hamulcowe ATE, Ferodo, TRW, Rembo

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych Dacia Warszawa