-
W większości pojazdów, pompa sekcyjna zlokalizowana jest w jednej obudowie razem z pompą łopatkową, zaworami: sterującym i przesuwnym, pompą wysokiego ciśnienia, urządzeniem określającym porcję wtrysku, regulatorem kąta wyprzedzenia wtrysku, a także z filtrem paliwa. Wszystkie wymienione wyżej elementy posiadają określone funkcji i ściśle kooperują z pompą wtryskową. Pompa łopatkowa jest rodzajem pompy wyporowej, posiadającej obrotowy ruch organu roboczego. Zadaniem pompy łopatkowej jest zasysanie paliwa ze zbiornika wprost do wnętrza pompy wtryskowej. Misją zaworu sterującego jest odprowadzanie nadwyżki paliwa oraz odpowietrzanie pompy. Natomiast pompa wysokiego ciśnienia odpowiada za tłoczenie paliwa pod wysokim ciśnieniem i rozdzielaniem go do wtryskiwaczy. Bardzo odpowiedzialną rolę w układzie wtryskowym pełni pompa paliwa. Jest ona niezbędna, ponieważ chroni i zabezpiecza pompę wtryskową przed różnymi zanieczyszczeniami i zabrudzeniami, które przedostają się ze zbiornika paliwa. Pompysekcyjne (pompy wtryskowe) są niezwykle wrażliwe na nieczystości, dlatego istotne jest by dokonywać regularnych przeglądów i w razie potrzeby wymieniać filtry paliwa. Ważne, by używać części najwyższej jakości.