You Have 1 Item in your Cart. Price is $199

Pasek rozrządu wymiana

  • Koszt wymiany pasek rozrządu wymiana zapraszamy do kontaktu
  • Pasek rozrządu wymiana

Układ rozrządu znajduje się w każdym silniku tłokowym i odgrywa kluczową rolę w jego działaniu. To część niezbędna, aby jednostka napędowa pojazdu prawidłowo funkcjonowała. Ten złożony mechanizm unieruchamia pojazd podczas awarii, doprowadzając do bardzo poważnych usterek. Jest to jedna z najbardziej eksploatowanych części pojazdu, dlatego odpowiednie serwisowanie układu rozrządu jest niezwykle ważne.

ALFA ROMEO, AUDI, BMW, CITROEN, DACIA, FORD, HONDA, JEEP, KIA, MAZDA, MERCEDES, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, RENAULT, SEAT, SKODA, TOYOTA, VOLKSWAGEN, VOLVO

 

  • Jak działa rozrząd?

    W nowoczesnych pojazdach możemy wymieniać wiele mniej lub bardziej skomplikowanych części, które są odpowiedzialne za prawidłową pracę jednostki napędowej. Warto pamiętać, że w samochodzie istnieje również coś takiego jak układ rozrządu, bez którego ani jedna jednostka napędowa nie mogłaby normalnie funkcjonować. Układ rozrządu kieruje pracą zaworów wtryskowych i wydechowych, dzięki czemu odpowiada za doprowadzenie do komory spalania i cylindrów silnika mieszanki paliwowo-powietrznej. Odpowiada również za usunięcie spalin z układu wydechowego. Układ rozrządu łączy się z wałem korbowym, dlatego przekazuje napęd z koła pasowego wału napędowego wprost na wałki rozrządu, które z kolei wprawiają w ruch zawory i popychacze. Połączenie układu rozrządu z napędem wału korbowego odbywa się za pomocą zębatego paska, który posiada elastyczną strukturę. Pasek wykonany jest z syntetycznej gumy, która jest wzmocniona warstwą poliamidu lub kevlaru. Dodatkowo część ząbkowana zawiera powłokę chroniącą przed ścieraniem.

  • Jakie są rodzaje rozrządu?

    Obecnie we współczesnych jednostkach napędowych czterosuwowych możemy wyróżnić trzy podstawowe rodzaje układów rozrządu, które są zróżnicowane pod względem budowy: OHV (ang. Over Head Valve) - standardowy rodzaj rozrządu, gdzie wałek rozrządu steruje zaworami znajdującymi się w głowicy za pomocą popychaczy. OHC (ang. Over Head Camshaft) - rozrząd górnozaworowy, w którym wałek rozrządu umieszczony jest nad głowicą. Bezpośrednio steruje pracą zaworów, napędzany przez koło zębate, pasek lub łańcuch rozrządu. DOHC (ang. Double Over Head Camshaft) - rozrząd górnozaworowy, stosowany dla rozwiązania typu OHC, czyli podwójny wałek znajdujący się w głowicy, gdzie każdy z nich odpowiada odpowiednio za pracę zaworów ssących i dolotowych.

  • Kiedy wymienić rozrząd?

    Rozrząd powinien być serwisowany regularnie. Producenci samochodów jasno określają, kiedy należy wymienić rozrząd w danym modelu. Wymiana rozrządu powinna odbyć się po osiągnięciu określonej liczby przejechanych kilometrów lub co określoną liczbę lat. Zawsze warto wziąć pod uwagę warunki, ważkich eksploatowane jest auto. Standardowo zaleca się wymianę rozrządu wraz z paskiem średnio co 5 lat. Warto pamiętać o pasku rozrządu, który jest wykonany z gumy i co oczywiste z czasem traci na swej elastyczności, znacznie zwiększając ryzyko zerwania. Zerwanie paska może mieć opłakane w skutkach konsekwencje. Uszkodzony tłok z zaworem i groźna awaria silnika często prowadzą do konieczności kompletnej wymiany jednostki napędowej samochodu. Jeśli chodzi o sygnały, które informują o defekcie rozrządu to niestety niezwykle trudno jest je wskazać. Często jednak oznaką sugerującą uszkodzenie elementów rozrządu jest nieprawidłowy dźwięk dochodzący z komory silnika. Uwaga! Nie tylko pasek wymaga okresowej wymiany. Dotyczy to również pozostałych elementów rozrządu takich jak: napinacz, rolki napinające i prowadzące, pompa ciepła czy uszczelniacze wału korbowego i wałków rozrządu. Wymieniamy paski rozrządu praktycznie w każdym modelu samochodu. W naszej ofercie znajdują się paski rozrządu najpopularniejszych producentów z całego świata, m.in. Bosch, Contitech, Dayco, Gates.