You Have 1 Item in your Cart. Price is $199

Regeneracja maglownic awaria, wymiana

ALFA ROMEO, AUDI, BMW, CITROEN, DACIA, FORD, HONDA, JEEP, KIA, MAZDA, MERCEDES, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, RENAULT, SEAT, SKODA, TOYOTA, VOLKSWAGEN, VOLVO

Co może piszczeć w układzie kierowniczym? Piszczenie w trakcie skręcania kierownicy w czasie kiedy samochód stoi, pukanie kiedy przejeżdżamy po polnej drodze, hałaśliwy pisk w trakcie parkowania samochodu kiedy dużo i mocno kręcimy kierownicą. Podsumowując nienaturalne stukanie, piszczenie wydobywające się z okolic zawieszenia jest dla nas informacją, że będą koszty tylko jeszcze niewiadomo jakie. Całościowa regeneracja przekładni to kwota od kilkuset złotych do kilku tysięcy w zależności jaki samochód.

Każdy mechanik powie że kiedyś maglownice były wytrzymalsze. W ostatnich latach wielu renomowanych producentów wypuszcza delikatnie mówiąc bubel. Zdarza się że nowe auta maja stukanie na maglownicy, rdza, lub cieknąca pompa wspomagania bądź padają silniki elektryczne. Jaki jest powód, że układy kierownicze są poddawane dużym przeciążeniom po pierwsze auta maja coraz większą masę, a po drugie producenci zakładają fabrycznie opony run flat. Opona run flat jest oponą która posiada bardzo sztywne ścianki boczne, które nie amortyzują samochodu na wybojach i nierównym podłożu. Wszystkie wstrząsy przenoszone na podzespoły podwozia i maglownicę. Dla pocieszenia mogę powiedzieć że zawieszenie zanim popsuje się na dobre daje nam ostrzeżenia, że coś się dzieje. Kiedy pojedziemy do warsztatu samochodowego Marki szybko cena naprawy może być mała.

Po pierwsze drogi kierowco jeżeli chcesz sam sprawdzić dlaczego twoje zawieszenie hałasuje musisz wiedzieć który hałas jest odpowiedzialny za dany element. Amator może zrobić jeden nie skomplikowany trik, ale bardzo dobry, na włączonym silniku trzeba skręcić na maksa , jeżeli będą trzaski stuki to prawdopodobnie problem jest z przekładnia kierownicy, maglownicą. Jednak samemu drogi kierowco i tak nie zrobisz. Najlepiej przyjedź do naszego warsztatu samochodowego Marki, mechanik podniesie na podnośniku twój samochód i profesjonalnie zdiagnozujemy co się dzieje.

Pompa hydrauliczna czy elektryczna? Przejdźmy dalej , jaka pompa wspomagania jest zamontowana w twoim samochodzie bo sa dwie możliwości (elektro)hydraulicznie to taka pompa wspomagania która napęd czerpie z silnika elektrycznego i paska. Twój samochód może mieć pompę wspomagania całkowicie elektryczną. Pompy wspomagania elektryczne powoli wypierają pompy wspomagania (elektro)hydrauliczne które są montowane na najnowszych samochodów klasy sport. Konstruktorzy w ten sposób obniżyli koszty, dlatego że wyprodukowanie i zamontowanie elektrycznej pompy wspomagania jest , a oprócz tego zmniejsza sie zużycie paliwa o około 0,3 litra na 100 km.

Teraz skupmy się na maglownicy, aktualnie producenci samochodów montują maglownice zębatkowe. Maglownice można podzielić na dwa rodzaje - układy o równomiernym przełożeniu – odległości między zębami na listwie są równe na całej długości, drugi rodzaj o zmiennym przełożeniu, odstępy na listwie w części środkowej są większe niż na końcach. To rozwiązanie przyczynia się na większą reakcję samochodu na ruch kierownicą w miejscu położenia centralnego. Jeżeli pompa wspomagania „dziwnie piszczy”, po pierwsze trzeba skontrolować ilość płynu w zbiorniku wyrównawczym. Jeżeli jest zbyt mało, to albo trzeba dolać, a jeśli to zrobiliśmy kilka dni temu trzeba sprawdzić wszystkie przewody bo gdzieś musi być pęknięcie i dlatego jest wyciek. Pompy wspomagania są elementem który łatwo i bez problemu można zregenerować, koszt jest minimalny w porównaniu z kupnem nowej pompy wspomagania. Oczywiści końcówki drążków trzeba wymienić i pojechać trzeba na geometrię Marki ustawienie zbieżności.