You Have 1 Item in your Cart. Price is $199

Silnik krokowy awaria, wymiana

ALFA ROMEO, AUDI, BMW, CITROEN, DACIA, FORD, HONDA, JEEP, KIA, MAZDA, MERCEDES, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, RENAULT, SEAT, SKODA, TOYOTA, VOLKSWAGEN, VOLVO

Silnik krokowy awaria, wymiana

Różnorodne drogi po jakich się poruszamy stawia duże utrudnienia zawieszeniu w naszych samochodach : dziury w drogach, koleiny, krawężniki, bruk, drogi szutrowe leśne, z płyt. Najważniejszym parametrem jest przy tym ruch toczenia i kompatybilność prawej i lewej strony samochodu. Trzeba go idealnie amortyzować i jak najlepiej zharmonizować.

Najczęstsze awarie drążka połączeniowego. Samochód który nie ma systemu stabilizacji bujałby się wokół swojej wzdłużnej osi. To skutkuje do niekomfortowego , prowadzeniem się samochodu w trakcie jazdy. Żeby samochód miał odpowiednią stabilizacje tego ruchu toczenia konstruktorzy wymyślili stabilizatory które montowane są wraz z nośnikami agregatów i półosią.

Jednak samochody z zespoloną osią tylną, która jest montowana w samochodach z napędem na przednią oś. W tym wypadku skorzystano z rozwiązania połączenie między obudowami obu stron, które mają za zadanie działać jak zintegrowana sprężyna drgań. Reszta konstrukcji jaka występuje na całym świecie osi ruchu toczenia jest minimalizowana tylko poprzez zastosowanie drążków stabilizatora. Za pomocą przyłączenia do wahaczy poprzecznych lub poprzez wykorzystanie rozpórek stabilizatora.

Dlaczego często dochodzi do uszkodzenia drążków połączeniowych Jest kilka opcji uszkodzenia drążków połączeniowych. Najczęstsze awarie to wybite główki, , poluzowane tuleje, porowate tuleje, pęknięcia lub skrzywienia. Powodem jest defekt kołnierza głównego, nagromadzenie się zabrudzeń drogowych lub wody, defekt może nastąpić przez inne odpryski które dostały się do podzespołu w trakcie jazdy, pęknięcie lub zużycie panewki kulistej, zbyt duże obciążenie mechaniczne lub nieprofesjonalny montaż.

Jakie są skutkami uszkodzenia drążków połączeniowych:

Wybicie drążków kierowniczych

Silniejsze obciążenie łożyskowania stabilizatorów

Uciążliwe odgłosy z podwozia

Odczepienie stabilizatora

Co musimy zrobić aby nie doprowadzić do uszkodzenia drążków połączeniowych trzeba regularnie wykonywać przeglądów okresowych w warsztacie samochodowy Marki – trzeba zwrócić mechanikowi uwagę , aby dokładnie przyjrzał się zawieszeniu i poszczególnym częścią.

Popularne awarii tulei stabilizatora

Dominującymi defektami tulei stabilizatora jest rozciągnięcie gumy, zdeformowanie lub rozpadające się tuleje. Skutkiem jest kapiący olej który zmiękcza gumę z jakiej zrobiona jest tuleja, tuleje się zużywają dlatego że są to części eksploatacyjne.

W momencie uszkodzenia tulei może być:

Stukanie na przedniej osi

Większe obciążenie drążków połączeniowych

Samochód może gorzej się prowadzić

Jeżeli przyjedziesz do naszego warsztatu samochodowego w Markach wymienimy tuleje stabilizatora i sprawdzimy w jakim stanie znajdują się drążki połączeniowe.