-
Klasyczny wał napędowy ma kształt rury, która najczęściej jest wykonana z aluminium lub stali oraz składa się, w zależności od rodzaju, z jednej lub kilku segmentów połączonych ze sobą łożyskami. W budowie dzielonej niezwykle istotne jest prawidłowe uszczelnienie wału napędowego. Z jednej strony wał napędowy jest montowany bezpośrednio przy skrzyni biegów, zaś z drugiej do mostu napędowego, który przekazuje moment obrotowy na koła samochodu. Przy łączeniu wału napędowego korzysta się z fachowego uszczelniacza, który zatyka połączenie elementów. Takie działanie prowadzi do zabezpieczenie całego układu od uszkodzeń i gwarantuje odpowiednie działanie systemu napędowego pojazdu. Połączenia przegubowe są zdecydowanie bardziej podatne na defekty od przegubów elastycznych. Wał centralny nie musi jednak posiadać połączeń przegubowych, ponieważ przekładania główna auta jest zamontowana sztywno w podwoziu. Taka sytuacja dotyczy tylnego zawieszenia niezależnego i klasycznego układu napędowego. Kiedy dochodzi do okresowego przeglądu samochodu to zwykle zapomina się niestety sprawdzić w jakim stanie znajduje się wał napędowy. Może to być kosztowny błąd, dlatego że kilkuletnie samochody w wielu przypadkach mają luzy w przegubach. Bicie wału napędowego może uszkodzić nie tylko podzespoły, które z nim współpracują, ale również wiele innych elementów, w tym także sam wał.