You Have 1 Item in your Cart. Price is $199

Wał korbowy wymiana

  • Koszt wymiany wał korbowy wymiana zapraszamy do kontaktu
  • Wał korbowy wymiana

Wał korbowy jest rodzajem wału, który posiada czopy przesunięte względem własnej osi. Wał korbowy to element silnika tłokowego, odpowiedzialna za zamianę ruchu tłoków z posuwisto-zwrotnego w obrotowy. Wał korbowy silnika czasem nazywa się również wałem wykorbionym. Jest on złożony z takich części jak czopy główne i korbowe, tarcza koła zamachowego, przeciwciężar czy ramię łączące czopy. Surowcem, z którego najczęściej produkuje się wały korbowe to stal, rzadziej żeliwo sferoidalne lub perlityczne. Kształt wału korbowego silnika zależy głównie od układu i liczby cylindrów oraz kolejności zapłonu. Jeśli chodzi o wał korbowy, który stosuje się w silnikach spalinowych, korzysta się ze specjalnych drążeń, w których tłoczony jest olej pod ciśnieniem. Wówczas odbywa się smarowanie panewek stopy korbowodu oraz czopów głównych. Nieco inaczej odbywa się to w przypadku silnika dwusuwowego, który jest smarowany mieszankowo. Wał korbowy jest tutaj pełny i dzielony w taki sposób, aby istniała możliwość instalacji łożysk tocznych przy czopach.

ALFA ROMEO, AUDI, BMW, CITROEN, DACIA, FORD, HONDA, JEEP, KIA, MAZDA, MERCEDES, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, RENAULT, SEAT, SKODA, TOYOTA, VOLKSWAGEN, VOLVO

 

  • Obciążenia wału korbowego

    Zadaniem wału korbowego silnika jest zmaganie się z dużymi przeciążeniami, które występują w trakcie jego pracy. Przez wał korbowy przenoszone są siły, które powstają w skutek spalenia mieszanki paliwa w cylindrach. Poziom tej mieszanki może wynieść nawet do pięciu ton na tłok. Dzieje się tak w przypadku silników doładowanych za pomocą sprężarki. Wał musi również zmagać się z siłą bezwładności. Na wytrzymałość wału korbowego silnika wpływ mają również inne czynniki, takie jak: znaczne siły odśrodkowe, wysoka temperatura oraz ogromna prędkość. Jeśli chodzi o uszkodzenia wału korbowego silnika to zdarzają się one niezwykle rzadko. Gdy jednak dojdzie do awarii, będziemy zmuszeni poddać wał regeneracji lub wymianie na nowy. Wał jest stosunkowo zrozumiałym w budowie elementem, jednak jego wykonanie wymaga użycia specjalistycznych materiałów, co wiąże się z wysokimi kosztami jego zakupu.

  • Przyczyny zniszczenia wału korbowego

    Najważniejszymi przyczynami awarii wału korbowego silnika są problemy dotyczące smarowania jego odrębnych elementów. Olej musi zapewnić odpowiednie smarowanie. Jeśli tego nie zapewni, to części wału korbowego bardziej trą o siebie, przez co szybciej się wycierają powodując luzy. Powoduje to szybsze powstanie defektu. Używanie odpowiedniego oleju silnikowego pozwoli na dłuższe działanie wałów korbowych. Tylko olej polecany przez producenta pozwoli wytworzyć film smarny, co zagwarantuje elementom wału odpowiedni poślizg, redukując nadmierne tarcie.

  • Symptomy uszkodzonego wału korbowego

    Jak rozpoznać, że wał korbowy jest uszkodzony? Najczęstszym objawem awarii wału są pojawiające się na nim luzy. Wyraźnie słyszane głuche stuki pochodzące z dolnej części jednostki napędowej w okolicach miski olejowej przy znacznym obciążeniu silnika często oznaczają luz między panewkami i czopami wału bądź na jego łożyskowaniu. W takim przypadku jedynym słusznym rozwiązaniem jest szybka naprawa wykonana przez mechanika. Taka sytuacja wymaga natychmiastowej reakcji, bo jej zignorowanie najprawdopodobniej sprawi, że dojdzie do obrócenia się panewek. Spowoduje to zniszczenie naszego silnika.

  • Najpopularniejsi producenci wałów korbowych silnika

    Ashika, Japanparts, NPS, TEDGUM, Trucktec