Wymiana sprzęgła Mazda Warszawa
MX-30, CX-30, CX-3, CX-5, CX-9, CX-7, 5, 3, 2, RX-8, 6, Tribute

Objawy wyeksploatowanego sprzęgła
Głównym zadaniem sprzęgła jest połączenie skrzyni biegów z silnikiem lub odłączenie skrzyni biegów od silnika. Jeśli mamy do czynienia z wyeksploatowane i wytartym sprzęgłem możemy mieć problem ze zmianą biegów. Występują przypadki, że przez zużyte sprzęgło samochód zostaje unieruchomiony. Tak ekstremalny przypadek może wystąpić w momencie, kiedy pęknie docisk łapy sprzęgła lub dojdzie do rozszczelnienia wysprzęglika. W większości wypadków sprzęgło psuje "zużywa się” powoli. Zanim twój samochód zostanie unieruchomiony, występują objawy, które powinny Cię skłonić do odwiedzenia naszego warsztatu samochodowego. Dobrze jest to zrobić w miarę szybko, dlatego, że możesz stanąć w szczerym polu, albo daleko od domu i jedynym rozwiązaniem będzie laweta. Nietrudno się domyśleć, że to są dodatkowe koszty i strata cennego czasu. Trudność polega na tym, że nie wszyscy kierowcy potrafią wyłapać chwilę, w której należy pojechać do auto serwisu na wymianę sprzęgła. Nie jest to trudne, trzeba z większą uwagą eksploatować samochód. Przeważnie jedziemy do warsztatu, kiedy mamy problem ze zmianą biegów, nie możemy wrzucić jedynki, czujemy zapach spalenizny w samochodzie bądź sprzęgło zaczyna się ślizgać. Wymiana sprzęgła łączy się z podniesieniem samochodu na podnośniku i wyjęcie skrzyni biegów.
Co to oznacza, że sprzęgło się ślizga?
Zjawisko ślizgania się sprzęgła objawia się w momencie, kiedy wciskamy pedał gazu, a samochód nie przyspiesz. Obroty rosną, ale prędkość nie wzrasta. Jest to klasyczny symptom wyeksploatowanej tarczy sprzęgła, docisku lub koła zamachowego. Jeśli okładziny tarczy sprzęgła i docisku są starte nie są w stanie wytworzyć siły tarcia. Jeżeli zauważysz coś takiego w trakcie jazdy możesz umawiać się w warsztacie na wizytę. Nie radzę bagatelizować tego objawu. Jeżdżenie na zużytym sprzęgle do końca może doprowadzić do uszkodzenia koła zamachowego “przegrzania”. Uszkodzenie koła zamachowego, a w szczególności koła dwumasowego. Koszt wymiany koła dwumasowego jest bardzo wysoki. W przypadku zniszczenia koła jednomasowego jest jeszcze możliwość przetoczenia. Jednak zdarza się, że założenie nowego sprzęgła do przetoczonego jednomasowego koła jest nie możliwe. Części do siebie nie będą pasować.
Przegrzanie koła dwumasowego, może doprowadzić do zniszczenia powierzchni, zniekształcenie powierzchni, uszkodzeniu mogą ulec tłumiki drgań i sprężyny.
Profesjonalna wymiana sprzęgła
Jeśli masz objawy zużytego sprzęgła przyjedź do naszego serwisu. Źle zdiagnozowana awaria sprzęgła może doprowadzić do dalszych komplikacji. Po pierwsze, jeśli jest uszkodzone koło zamachowe, a mechanik zamontuje nowe sprzęgło objawy pojawią się ponownie. Po drugie, czasem zdarza się, że mechanicy z małą praktyką zamontują złe sprzęgło. Po trzecie, aby wymienić sprzęgło trzeba mieć doświadczenie oraz dobrze wyposażony warsztat. Serdecznie zapraszamy do naszego serwisu.
Relacje z wymiany sprzegła przeprowadzone w naszym auto serwisie
Audi Q3 TDI wymiana sprzęgła
Jeep Wrangler wymiana sprzęgla
Mazda MX5 2.0 6-biegowa wymiana sprzęgła Warszawa
Nissan Pathfinder wymiana sprzęgła Warszawa
Opel Astra H 1.6 benzyna sprzęgło
Peugeot Bipper wymiana sprzęgła
Renault Trafic wymiana sprzęgła
Wymiana sprzęgła Skoda Roomster
Toyota Avensis T25 wymiana sprzęgła
Wymiana pompy sprzęgła Volvo C30 D2
Nasz warsztat posiada sprzęgła firmy: ATE, Ferodo, TRW, Rembo
Wymiana sprzęgła Mazda Warszawa